Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge

Petpower.dk har fået hurtig og sikker fragt efter skifte til PostNord

En bestilling kattefoder hjem til familiens kat blev starten på et stærkt samarbejde mellem Petpower.dk og PostNord.

En af PostNords salgskonsulenter var på Petpower.dks hjemmeside for at bestille kattefoder, men eneste fragtmulighed var med en af PostNords konkurrenter. Det blev starten på en god dialog med Lars Nielsen, medejer i Petpower.dk, om muligheden for at skifte over til PostNord. Et skifte virksomheden den dag i dag er utrolig tilfredse med.

Petpower.dk skal ikke længere splitte pakker op
Petpower.dk er en klassisk dyrehandel – bare på nettet. De har et bredt sortiment med foder og udstyr til alt fra hunde, katte, gnavere og fugle, så de 600-1.000 pakker, der sendes i måneden, ligger alt imellem under 1 kg til 35 kg.

”Vi har to typer forsendelser. Der er pakker på under 1 kg med godbidder, legetøj, snor og lignende. Og så er der pakker med foder, og særligt hunde- og kattefoder er mellem 1-15 kg, og her køber de ofte 2 eller flere foderpakker,” forklarer Lars Nielsen. 

Tidligere har Petpower.dk været vant til at skulle splitte de tunge pakker op, men da PostNord kan håndtere pakker på 35 kg, så behøver de ikke længere splitte nær så mange pakker op i to – og det er godt for økonomien i den forholdsvis nystartede virksomhed. Ligesom den struktur, PostNord tilbyder i form af kundeportal og god orientering og dialog i det daglige samarbejde, fungerer rigtig godt for Petpower.dk.

Sen afhentningstid smitter af på kundetilfredsheden
Tidligere fik Petpower.dk hentet deres pakker kl. 11 om formiddagen. Det betød, at de kunder, som bestilte efter kl. 11, kunne vente på deres pakke i to eller flere dage. Nu får Petpower.dk hentet pakker kl. 16 af ”den flinkeste chauffør”.

”Vi har fået langt bedre afhentningstid, og det er en kæmpe serviceforbedring for vores kunder. Nu kan en kunde bestille kl. 15.30 og modtage pakken næste formiddag kl. 10. Og så er det den flinkeste chauffør, som kommer og henter vores pakker. Han har styr på det hele,” uddyber Lars Nielsen.

Og det er en forbedring, som kan ses på Petpower.dks Trustpilot, hvor det skinner igennem, at kunderne værdsætter den hurtige levering. Derudover er der kommet styr på antallet af fragtskader og mistede pakker.

”Når vi ligger under en promille i mistede pakker, så er det lige, som det skal være. Derudover har vi ingen fragtskader mere, hvilket var et stort problem tidligere,” tilføjer Lars Nielsen.

Efter en opstartsperiode skal Petpower.dk nu vurdere, om samarbejdet med PostNord skal fortsætte.

”Vi går ingen steder. Lige nu kan jeg ikke se et tilbud fra et andet firma, som kan matche PostNord,” afslutter Lars Nielsen.