Case
YouSee Direct Mail
Breve skaber interesse og får kunderne til at handle
Over dobbelt så høj interesse, en næsten dobbelt så høj opfattelse af at virksomheden gør noget for kunderne og en ROI på 4. Fysiske breve gav markant bedre resultater, da YouSee sendte breve og e-mails med præcis samme budskaber.
Brancher: Telecom / IT / El
Keywords: Loyalitet, Effekt
Land: Danmark
Medier: Direct Mail
Udfordring:
- At få de eksisterende kunder til at føle sig værdsat.
- At en del kunder ikke har givet e-mail permission.
- At finde den kanal, der er bedst til at øge salget og indtjeningen.
Løsning:
- Julekampagne med split på e-mail og fysisk Direct Mail.
- Test af den kreative udformning.
- Efterfølgende effektmåling af modtagernes reaktioner.
Resultat:
- Over 25 % flere læser Direct Mail, og brevene skaber over dobbelt så høj interesse.
- Dobbelt så mange diskuterer brevet, og brevet opfattes som god kundepleje.
- Udgifterne til at sende breve tjente sig ind fire gange.