Spring navigation over og søg
Postnord
Spor og send pakker
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge

Polen | Porten til Østeuropa

Forbruget i EU's femtemest folkerige land vokser, og I kan tage del i væksten. Polen er et af de største og hurtigst voksende eCommerce-markeder i Østeuropa med et boomende digitalt salg på især mobilplatforme. Læs nogle af de vigtigste grunde til, at Polen er et ideelt eksportmarked for jer.

6 gode grunde til at eksportere til Polen

Stor befolkning med voksende interesse for online shopping

Polen er et af de folkerigeste og hurtigst voksende e-handelsmarkeder i Europa. Med over 30 millioner internetbrugere i Polen blomstrer e-handelsmarkedet, og der foretages betydelige investeringer i digital infrastruktur (1).

Købekraften stiger konstant hos polakkerne

Polen har en befolkning på over 38 millioner mennesker og en voksende middelklasse, som er klar til at bruge penge på kvalitetsprodukter fra udenlandske webshops. Polens gennemsnitlige indkomst er stigende, hvilket øger efterspørgslen på eCommerce-produkter. Ifølge Eurostat er Polens købekraft i konstant vækst, hvilket gør markedet attraktivt for eksportører (2).

Polske forbrugere foretrækker mobilplatformene

Næsten to tredjedele af den polske befolkning købte varer og tjenester online i 2023. Smartphones er den foretrukne enhed til online shopping, hvilket gør det lettere for mange at gøre brug af e-handel. Dette giver danske webshops en stor mulighed for at engagere sig i mobil eCommerce og digital markedsføring (3).

Stigende tillid til udenlandske webshops

Polakkerne har stor tillid til udenlandske webshops, og der er en voksende interesse for kvalitetsprodukter fra andre europæiske lande, især inden for mode og skønhed. 42 procent af de polske forbrugere har købt varer fra udenlandske eCommerce-webshops, og denne andel vokser år for år (4).

Polen som porten til Østeuropa

Polen arbejder hele tiden på at udvikle deres logistik og transportinfrastruktur, men landet er ikke kun et attraktivt marked i sig selv, det fungerer også som en portal til resten af Østeuropa. Med sin geografiske placering fungerer det som en effektiv base for at udvide din eCommerce-virksomhed til nabolande som Tjekkiet, Slovakiet og Ungarn.

Polakkerne vil se godt ud - vækst i onlineforbrug af mode og livsstilsprodukter

Den polske forbrugerbase har en stærk præference for at købe mode, tøj og skønhedsprodukter, hvilket giver danske brands en god mulighed for at få succes på markedet (5).

PostNord i Polen

De 4 største drivere og barrierer når polakkerne e-handler

De 4 største drivere

De 4 største drivere

Hvad er de vigtigste fire kriterier for polakker, når de handler online? (NB: Procentangivelserne summerer ikke op til 100, da der har været mulighed for at angive flere svar)

De 4 største barrierer

De 4 største barrierer

Hvad er de fire største barrierer for polakker, når de handler online? (NB: Procentangivelserne summerer ikke op til 100, da der har været mulighed for at angive flere svar)

Vil du i gang med at eksportere?

Vil du i gang med at eksportere?

Kontakt os her!

Bliv erhvervskunde

Bliv erhvervskunde

Gør som over 6.000 andre og få en aftale med os nu.

Bliv erhvervskunde