Spring navigation over og søg
Postnord
Spor og send pakker
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Analyser

Bliv klogere på dine kunders online forbrugsvaner og e-handelstendenserne i Norden

Hvert år laver vi dybdegående analyser om udviklingen af e-handelen i Norden, for at kortlægge forbrugernes adfærd og de overordnede e-handelstendenser på tværs af markeder.

Vi har samlet indsigterne i analyserne herunder.

E-barometer - efterår 2024

De nordiske forbrugere er meget digitale og flittige onlineshoppere. Eksempelvis har 82% shoppet online inden for de seneste 30 dage. Fleksible leveringsløsninger er de vigtigste faktorer, når de nordiske forbrugere skal beslutte sig for, hvilken hjemmeside de skal handle fra. Selvom der er mange ligheder blandt forbrugerne i Norden, er der også tydelige forskelle, som er værdifulde at kende til, hvis du vil have succes i disse lande.

 

Hent hele rapporten

Indsigter om de danske forbrugere fra rapporten

Hyppigste udlande at købe online fra

Hyppigste udlande at købe online fra

Hvilket udland købte du sidst noget fra på nettet?

Mest populære webshops

Mest populære webshops

Fra hvilke af disse webshops har du købt noget inden for de seneste 3 måneder?

Årsager til at handle i udenlandske webshops

Årsager til at handle i udenlandske webshops

Tænk på sidste gang du købte fra en udenlandsk webshop. Hvorfor købte du i en udenlandsk webshop og ikke en dansk?

Tidligere analyser

E-barometer - forår 2024