Breve og konvolutter (udformning)
Du har en række muligheder, når du som virksomhed skriver ud til dine kunder. Her kan du læse mere om, hvad du skal være opmærksom på.Skab ekstra opmærksomhed ved at bruge konvolutten til at understøtte dit budskab eller dit brand.
Layout af konvolutten
Du er mere end velkommen til bruge konvolutten kreativt til at fremhæve dit brand og produkt. Du skal blot overholde nedenstående retningslinjer:
- der skal være et frifelt til sorteringskoden. Koden bliver printet på konvolutten under maskinsorteringen. Du kan let undgå, at vi ødelægger dit budskab med en label. Klik og læs mere om Frifelt
- du skal skrive afsender og modtager bestemte steder på konvolutten. Klik og læs mere om Adressering
- du har mange muligheder for at udforme konvolutten. Det samme gælder dit valg papirtype. Læs mere om konvoluttens vægt og størrelse her og valg af papirkvalitet
- ønsker du ikke at bruge en lukket konvolut? Du kan vælge en åben eller foldet forsendelse (uden konvolut) eller foliering. Læs mere om dine muligheder for at sende med konvolut eller uden
- du er velkommen til at vedlægge genstande og gimmicks i kuverten. Læs mere om, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med Indhold i konvolutten.
Ovenstående retningslinjer er obligatoriske, når du sender Erhvervsbreve og Direct Mail. I andre tilfælde er retningslinjerne blot vejledende. Kontakt os, hvis du har særlige ønsker - måske kan vi finde en spændende løsning.
Nedenfor finder du en række skabeloner, som du kan anvende til udformning af din konvolut.
Skabeloner
Skabelon Standardbrev tværstillet (pdf)
Skabelon Storbrev tværstillet (pdf)
Skabelon Standard brev C5 (pdf)
Skabelon - ukonvoluteret (pdf)
Du kan også orientere dig i faktaarket "Det perfekte brev"